tisdag 12 oktober 2010

Sometimes beginnings aren't so simple, sometimes goodbye's the only way

Eftersom jag alltid är efter så läste jag precis om den här 21-åringen som hade direktsänt sitt självmord via internet. Jag kollade upp det hela, fick en länk av Maki och hamnade på Flashback där han hade skrivit att han skulle ta livet av sig, sända det live och att han redan hade tagit några piller. Sedan fortsatte jag läsa många av kommentarerna och helt seriöst, jag äcklas verkligen av mänskligheten just nu. Inte nog med att killen är en idiot som ens väljer att ta sitt liv på detta sättet men de som kommenterar, hjärtlösa horungar hela bunten. Gjorde också misstaget att kolla på klippet där han tar självmord. Skulle aldrig gjort det. Får inte fram några tårar alls. Är bara i chock av vad jag precis sett.

"Är det långt kvar? Jag ska åka och jobba snart nämligen...."

 "Dumfan, strypning är inget nöje. Har du ingen bil .. koloxoid äger .."

"Annars kan jag rekommendera originalhängningen vilket är om du lyckas konstruera en höjd som du kan hoppa ifrån då du lär garanterat knäcka nacken. Har du tänkt på att det kommer bli en ytterst tråkig syn för dina vänner eller eventuellt hyresvärd/motsvarande när de hittar dig? Ingen gillar ett lik."

"Det märks på det sättet du skriver på att du bara är en skojjare, gå och häng dig"

Jag känner verkligen för killen och hans närstående. Och jag skämms över människorna som skrivit kommentarerna ovan.