fredag 6 november 2009

And if I had to choose I'd have you by my side, Boy... Forever by my side

Fredag idag and Hallelujah to that! Jag tror att detta är den första helgen som jag inte har något plugg alls och ifall det varit så tidigare så måste det ha varit för år och dar sen för jag minns verkligen inte sist det var så. Åh. Det känns så himla skönt. Måste vila upp min hjärna, orkar inte tänka mer. Kommer inte behöva gå runt och vara stressad eller ha någon som helst ångest. INGEN MIGRÄN! Jag måste få ta den här helgen och bara andas.

Ibland funderan man på så mycket att man nästan blir alldeles snurring. Just nu cirkulerar massor av tankar bara runt, runt, runt. Jag får nästan ingen ro. Skulle vilja lägga mig i ett varmt bad och bara tvätta bort allt, men det kan jag inte just nu. Jag måste ju ta tag i det! Och just det är ju så mycket lättare att säga än att göra. Därför säger jag det... Blöö!

Det är så himla energikrävande när människor som man varken sett eller umgåtts med på länge tror att de vet allt om en. Det är som om de tror att man inte utvecklas någonstans eller bara inte haft möjligheten till att ändras. Att man ska vara exakt likadan som man var förr. Det stör mig, för de ger en inte ens chansen till att visa att man har ändrats. Jag har själv inte lagt märke till det men jag kanske själv är sånn? Det kanske vi alla gör bara det att vi gör det omedvetet. Alltså att vi behandlar folk som vi redan har en slags relation till, inte från hur vi själva vill bli behandlade, utan från den bilden vi har av dem. Hmm?