onsdag 19 januari 2011

KANT/SARTRE/KIERKEGAARD/NIETZSCHE/NIETZSCHE/KIERKEGAARD/SARTRE/KANT

Vet ni vilket ämne jag hatar som mest just nu? Nej, det är inte matte men nästan - Det är filosofi. Och inte nog med att jag hatar ämnet, jag hatar mig själv. Hatar mig själv för att jag valde B-kursen med. Okej, det går att byta, vilket kommer att vara det första jag gör när jag går till skolan imorgon, men bara tanken får mig att vilja skrika någon i ansiktet. Bokstavligen. Tanken av att JAG valde att fortsätta. Varför in i helveteshelvete valde jag att fortsätta med denna helveteskurs? Okej, visst. Kan vara kul när vi diskuterar etik och moral. Men det är det. Där räcker det och just där sätter det stopp också. Men sen att man ska behöva sitta hemma en hel jävla dag och istället för att sova, sitta uppe en hel jävla natt bara för att skriva en jävla uppsats om ett gäng deprimerade urdöda stenåldersmän som kallar sig själva för Kant, Sartre, Kierkegaard och Nietzsche, det är inte okej. Och varför heter man ens Kant? Och Nietzsche, som jag inte ens vet hur man uttalar, vad fan är det för jävla World War II-namn?

Förutom allt detta här ovan - Filosofi läraren! Oh my, vet inte vart jag ska börja. Och det är nog bäst det för det vore jävligt fel att skriva ner vad jag tycker om henne just nu. Dock undrar jag om hon är medveten om att det finns receptfria menstrations-tabletter på Apoteket, vad tror ni? Jag tror inte det. Eller, who knows, kanske hon vet om det och redan använder dem bara det att hon istället för att ta 3456789098765 åt gången väljer att ta en! Nej, jag tror på detta istället, låter mer realistiskt, för varför annars är man PMS:ig dag in och dag ut?

By the way. Jag älskar min rubrik. Den beskriver exakt vad jag känner just nu!