torsdag 13 januari 2011

If you're for real and not pretend then I guess you can hang with me

Kan det vara möjligt att älska en låt lika mycket som jag gör? För jag älskar verkligen Divenire. Jag vet, jag och mitt eviga snack om den. Men jag kan verkligen inte sluta lyssna på den om och om igen när jag väl är igång. Om det finns någon kille därute som läser bloggen - Spelar du denna för mig med exakt samma känsla som Einaudi gör, då har du garanterat vunnit mig. Kan lova att det är ett jävligt bra pris med tanke på att jag är en överdrivet kräsen jävel. Vilket är riktigt sorgligt, men hey, what to do?

Nej, men ni vet hur vissa låtar kramar om hjärtat på ett visst sätt och får dig att vilja göra i princip vad som helst? Det är vad denna gör med mig. Vissa låtar ligger närmre hjärtat än andra helt enkelt!

Ludovico Einaudi - Divenire