tisdag 4 januari 2011

But maybe someday you will ask for me by name, just not today


Idag tog jag fram mina housewife skills. Städade hela lägenheten, sorterade tvätten, la in den oändliga disken i diskmaskinen, drog med mig min ena bror för en kort promenad till affären och lagade sedan middag till la familia med en grymt god avocadosallad. Och nu sitter jag här och funderar på vilket plugg jag ska ta tag i först. Men helt ärligt så vill jag göra allt annat än att plugga. Tycker att jag förtjänar något bättre och roligare. Kanske ska ladda ned Pocahontas och tvinga bröderna att kolla på den med mig eller dra ut med Maki och åka pulka med dem istället för att de ska torteras av filmen... Får se hur det blir! På tal om Maki. Igår gjorde hon och jag kokosbollar med smält Marabou-choklad och riven kokos över. Jäklar vad gott det där lät igen. Och fyhelvete vad gott det var också. Synd bara att vi inte kunde äta så mycket av bollarna då vi blev proppmätta av den smälta chokladen. Chokladorgasm - Jag körde på det lugna och diskreta sättet medan Maki skrek över hela lägenheten. Stackars bröder som var hemma...