måndag 27 december 2010

We're burning down the highway skyline on the back of a hurricane that started turning

Har gått och fått en riktigt jobbig förkylning pga detta väder och för att jag inte klätt mig så bra som jag egentligen borde. Men vet ni vad. Jag ska inte klaga. Lärt mig att man inte ska klaga heller, det gör ingen som helst nytta. Och egentligen, hur kan man klaga när det är såhär vackert ute? Förra vintern var ett stort undantag då jag hela tiden blickade frammåt och för att en gammal vän peppade upp mig till max genom att skicka de mest underbaraste somriga house låtarna som finns. Men jag älskar verkligen Sveriges vintrar och det har jag alltid gjort. Sweden at it's most beautiful, det är vid denna årstid. Det är någonting som gör tillvaron extra magisk när Sverige är täckt av vacker vit snö. Dessutom är det ju det perfekta julvädret för de som firar jul. Jag minns gråa slask-jular/vintrar - inte roligt alls. Mycket roligare med snö!

För att svara på nedanstående inlägg så hittade jag faktiskt något på rean. Sjukt. Fast inte igår utan idag då jag och Issa valde att ge rean och stan en ny chans. Trots köpen så tror jag att det blir sista gången jag ger mig på rean. I alla fall mellandagsrean. Människor förvandlas helt plötsligt till vilda monster och inget kan stoppa deras väg mot plaggen med storleken XS... Antar att det gäller att vara i god tid. Rea eller ordinariepris, det spelar ingen roll för mig så länge jag får det jag vill. Så att vara i tid är ingen läxa jag behöver lära mig. Inte till rean i alla fall!

David Deejay - Temptation