tisdag 14 december 2010

But things will never change so I don’t look back, still I’m dying with every step I take


S'up everyone! Just nu sitter jag och filosoferar och beundrar den snöiga vintern utanför mitt fönster. Det finns så mycket saker jag vill göra och bara uppleva. Och ibland känns det som om jag stressar, för att jag vill hinna göra allting på en gång. Det gör så att allt hoppar upp sig till en enda stor hög av saker jag måste göra och då skjuter jag upp det. Gång på gång. Detta får mig att tänka. Jag tror aldrig att man blir lycklig förrän man släpper alla sina negativa tankar, krav och måsten. Livet ska ju vara kul! Gud har inte satt oss här på jorden för att vara så deprimerade, arga och fulla av klagomål som många, inklusive jag, är. Livet ska ju handla om lycka och kärlek. Tills man släpper taget om alla negativa känslor kommer man aldrig kunna ha dörren öppen för möjligheter som gör en lycklig. För att öppningarna och vägarna till lyckan är blockerade av ilska och andra deprimerande känslor.

Det är så enkelt att tänka på detta och bara skriva ner det. Att släppa alla negativa känslor är nästan svårare än livet själv. Men ju mer man fokuserar på allt man är missnöjd med i livet, desto mer uppmärksamhet ger man det, och desto mer energi slösar man på något man inte vill ha. Jag vet inte hur det är med er, men jag tröttnar oftast. Orken tar slut och jag väljer att ta bort negativiteten från centrum och in kommer positiviteten. Patience. Det är egentligen allt som behövs. Allt behöver sin tid.

Yeye. I'm done. Nu ska jag iallafall fortsätta med filosofin och lyssna på Kleerup Feat. Robyn - With Every Heartbeat.

Heartbeats and snowy days, that's whats up!