måndag 22 november 2010

You are lovely tonight, and you dear, will guide me into the morning light

Igår firade jag, precis som varje år, slava hemma hos Maki med tjejerna. Varenda en av oss hamnade seriöst i matkoma efter all god mat. Och det tog inte slut där, vi överraskade Alexandra som fyller 20 år idag med tårta. Så det var bara att trycka i sig lite till. Men det gjorde ingenting för jävlar vad gott det var! Förutom det så har min helg bestått av jobb och plugg. Inte speciellt händelserik med andra ord. Anyhoo. Efter min och Priyas 4 timmar långa telefonsamtal i fredagsnatt så har det fått mig att börja tänka på lite grejs. 1. Att stalkers är jävligt äckliga människor. Och då menar jag inte den vanliga stalkern vi alla har inom oss. Utan jag syftar på de stalkers som tar sin tid att hacka sig in på ens Facebook account och sedan skriva till folk bara för att förstöra. De stalkers som laddar ner ett jävla geek/nolifer program som gör att man bara genom att chatta får personens MSN lösenord. Och 2. Att jag är en riktig outsider i den s k bengalvärlden. Ingen vet vem jag är och jag själv har ingen som helst koll på vilka bengaler det finns där ute. Fick lära mig en hel del namn under vårt samtal som faktiskt kändes som en timma!

Känns som att jag går lite på moln. Hittils har det varit en riktigt bra dag och det kommer bara att bli bättre. Det blir nya Harry Potter ikväll med my favourite cupcakes och en massa popcorn och läsk. Sjukt hur taggad man kan vara men jag älskar verkligen de filmerna. Och det tycker jag förtjänar ett inlägg som detta. Jag insåg just att detta också blev mitt 200:e inlägg på bloggen! Känns skönt att det blev ett fint 200:e inlägg med bra minnen. ;D

Peace, brothers from another mother. And father, för den delen.