måndag 15 mars 2010

I don't know what it is but you make me happy

Då var första skoldagen i veckan avklarad och oh vad skönt det känns. Bara fyra dagar kvar innan ångesten tar slut. Ja, jag är riktigt skoltrött! Idag väntar vad som känns som över 100 "ärenden", plugg, som bara legat och samlats under några veckors tid... Jag bokstavligen begravs under alla uppgiftspapper som ligger och väntar på mig. Nej, idag ska jag ta tag i det. Ett litet problem bara, vad ska jag börja med? Hjälp snälla, någon? Screaming from the top of the world - Can you hear me?

Mår seriöst dåligt av all snack om hur dåligt folk har det i sina förhållanden. Det får mig bli tacksam till att jag inte är i ett just nu, vilket jag ju egentligen vill. Förstår inte varför man drar undan på allting. Har ni ett problem, ta tag i det. Den gyllene regeln är att prata. Så fort något känns fel - prata om det. Ta fram problemen istället för att skjuta undan dem. När man märker att man kan kontrollera allt, då fungerar förhållandet. Jag har egentligen ingen speciell historia alls när det gäller förhållanden och problem i förhållandet. Jag har inga speciella erfarenheter som jag kan berätta och lära om. Men jag har människor runt omkring mig som jag lär mig av, deras problem i föhållanden och erfarenheter. Därför tror jag att allt kan gå riktigt bra till så länge man har en dialog.

Solen skiner in över hela vardagsrummet igen och Gud vad glad jag blir. Sommarkänsla, riktig sommarkänsla! Imorgon ska jag inviga mina efterlängtade Converse tror jag, inviga de för i år - Happymode. Nej, nu ska jag sätta på pluggmode knappen och börja plugga.