söndag 12 september 2010

You know I'd never ask you to change, if perfect's what you're searching for then stay the same

Sitter med mamma och myser till Ludovico Einaudi's underbara musik. Helt ärligt så tycker jag att han är en av världens bästa kompositörer och pianister. Hans album Divenire är något utav det bästa jag hört. Det albumet har verkligen hjälpt mig genom många stunder. Musik behöver inte ha någon lyrics i sig, det är nästan bättre utan. Man gör sin egen bild och text till melodin med hjälp av alla tankar som springer runt. Hans bästa låt heter precis som albumet, Divenire. Jag blev kär på ett ögonblick när jag hörde den för första gången. Tre minuter in i låten och mitt hjärta brister. Jag får sådär ont i hjärtat på ett sätt som samtidigt är skönt. Ibland får jag till och med tårar i ögonen och det är jobbigt att kämpa tillbaka dem. Om jag någonsin velat att ni ska höra något, så har det aldrig varit mer än den här låten, och jag bara önskar att den gör en bråkdel med er av vad den gör med mig. För det vore underbart. Finns ingenting bättre än piano och orkestermusik.

Gjorde en ny playlist på Spotify i början av denna månaden med en massa pianofavoriter som heter The instrument is Alive. Feel free to listen girls!