fredag 10 september 2010

I saw time passing but we did not change and I still saw us together at the end of every day

Eid Mukarak! Som jag längtat efter denna dagen och nu är den här. I år var det vår tur att hålla i Eid firandet men det blev tyvärr inte så. Jag och mamma fixade och lagade länge igår. Ska ändå bli skönt när man äntligen får sätta sig ner med familjen och äta all god mat! Jag klarade av att fasta alla dagar förutom helvetesveckan som jag får ta igen senare i år när dagarna är som kortast. Är glad över att jag klarade av det, är stolt. En månad utav tolv är ingenting. Jag önskar att jag kunde förklara för alla människor där ute hur viktig Ramadan egentligen är. Bara få ut det på något sätt. Vad varje del Ramadan är uppbyggd på handlar om. Och hur viktig varje del är för oss som människor eftersom vi alla är så långt ifrån att vara felfria. Bra att ha den kunskapen.
Har en bra dag att se fram emot!