torsdag 31 december 2009

Turn your back and leave the lonely days behind you

Bara några få timmar kvar innan 2009 tar slut. Har länge funderat på vad jag ska ha som nyårslöfte till nästa år. Verkligen suttit och tänkt, för jag vill ha en förändring i mitt liv. Ingen stor förändring, för det gillar jag inte, men en liten ändring skadar inte. Kanske inte är ett så kallat nyårslöfte men det finns ett speciellt ord som jag har tänkt följa och leva efter 2010. Ett ord som jag ska påminna mig om gång på gång för att kunna hålla det. Ett ord som jag ska tänka på när jag är som allra mest nere, som ska få mig att komma upp på topp med detsamma. Ett starkt ord med många betydelser. Jag ska klara det.

Detta året började alldeles meningslöst utan någon som helst hopp i sig. Var illa ute, iaf så som det verkade. Men bara för att jag förväntade mig det värsta utav året så vände allting, mer eller minde, and it turned out to be quite good and I am very grateful for that. Det finns hopp där ute, det finns det. Gäller att inte ge upp bara. Det är det största jag lärt mig i år. Hatar att året tar slut, känns som att allt bra som hänt slutar 00.00 inatt. Ska ta med mig allt som hänt i år, alla minnen. Dessa minnen kommer leva inom mig föralltid. Ska tänka på allt gott som hänt och få ett leende på läpparna. De ska få mig att må bra. I want to thank each and every one of you who are a part of my life. Utan er är jag inget.

Det har gått ett helt decenium sen 2000-talet började. Blir alldeles dum av att tänka på det. Hur fan har det gått till? Känns som att det inte alls var länge sen 9/11 skedde. Att Sverige åker ut ur EM 2004 var igår. Att jag hunnit gå ut lågstadiet, mellanstadiet och högstadiet under dessa år känns det inte som. Hunnit skaffa min första och enda kille hittils under det här deceniumet. Har börjat blogga för min egen del! Finns så mycket att skriva ner här, får en massa flashbacks i huvudet nu och jag har seriöst lust att börja gråta. Mycket som händer 2010. Jag ska bli myndig och fylla 18. Jag ska börja klubba. Jag ska börja trean. Jag ska åka till Bangladesh igen. Jag och Marijana ska försöka åka till juggan. Jag och Marijana ska ha sweet-18 tillsammans. Mycket jag ska göra si, jag ska göra så. Men vad? detta är en ego-blogg och inget annat. Vad mer, vad mer? Finns massa mer, kommer inte på bara för det. Nej det här ska bli ett hejdundrandesår. Det ska bli ett bra år och jag ska må bra. Det bara måste jag.

Nytt år, nya tag. Och med dessa ord så avslutar jag bloggningen för det här året <3