söndag 13 september 2009

So keep your love locked down, you lose.

Just nu ligger jag här i soffan med laptopen på magen. Ur högtalarna spelas Anthony Hamiltons Dear life. Solen skiner in över hela hela vardagsrummet. Härlig känsla, kan inte tänka mig något bättre just nu! Vad ska man då göra idag? Har faktist inte planerat något, tänkte fortsätta plugga svenska som jag började på igår. Uppgiften är att kolla på filmen "Troja" och sedan svara på frågor. Chill uppgift helt enkelt. När jag igår skulle ladda ner filmen tog det sjukt lång tid. Var tvungen att ladda ner filmen i del 1 och del 2 eftersom jag inte hittade hela filmen någonstans. Varje del tog en massa irriterande timmar att ladda ner och när jag äntligen hade kollat klart på halva filmen och skulle sätta på andra halvan fanns det inget ljud!?!?!? Kul! så jag var tvungen att ladda ner hela skiten igen och den här gången tog det ännu längre tid att laddas klart. Kunde hur som helst kolla klart på filmen igår kväll. Älskar den filmen, sett den så många gånger tidigare, tröttnar fortfarande inte. Blev kär i historian när jag gick i sjuan och hade "Tema Antikens Grekland". Diane Kruger som spelar Helena i filmen är äckligt vacker!

Nu har solen försvunnit och det är grått och mulet ute, tror att det kommer att regna. Magen kurrar svårt, det är nämligen så att jag fastar. Har fastat nästan alla dagar denna fastemånad och de dagar jag missat tänkte jag ta igen sen efter Ramadan. Känns bara onödigt annars. Tror inte att det inte gått en ända dag då jag inte klagat på hur hungrig jag är... inte bra! Det är typ en vecka kvar av Ramadan, det gick galet fort alltså!



Har lyssnat på Dear life om och om igen nu. Anthony Hamiltons röst går rakt in i hjärtat och jag ska inte börja säga vad lyricsen gör. "... I became somebody through loving you."