söndag 12 juni 2011

Happiness is a perfume you cannot pour on others without getting a few drops on yourself

Kan inte förstå att jag tog studenten i torsdags. Jag går fortfarande runt och pysslar med alla fina gosedjur, vattnar blommorna som jag fick och bara önskar att jag kunde få vakna upp och göra om det hela igen. Trots helvetesveckorna med stress plugget och de deppiga 24 timmarna innan utspringet, pga av all strul med flaket, är jag helt ärlig när jag säger att jag skulle kunna tänka mig att gå ett år till i skolan bara för att få ta studenten igen. Så länge jag får ta studenten med samma människor! Ni vet hur alla alltid säger att studenten förmodligen kommer att vara en av de bästa dagarna i ens liv? Det är svårt att tänka sig det innan och det är ännu svårare att ta in det när man väl är där, men nu efteråt inser jag att det faktiskt är sant! Även om studenten var sjukt efterlängtad känns det sorgligt att inte ha någon skola att gå tillbaka till i höst och träffa alla vänner som man gjort de senaste tre åren. Att man helt plötsligt måste bli vuxen - På riktig. Allting har gått så fort. Kände inte alls på detta sättet efter att jag slutade nian men jag kommer verkligen att sakna alla jag lärt känna!

Slutligen måste jag få tacka alla fina människor som var med och gjorde denna dag till den bästa. Jag är så tacksam för all tid och kärlek ni lagt ner och för att ni fanns där på plats för min skull!